Sifrovany nat a nebo Squid OPENVPN doplneno

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Mar 12 23:00:31 CET 2006

Pentium napsal/wrote, On 03/12/06 21:20:
> Zatim je cil presmerovat veskery provoz z vnitrni site rl0 a rl1 na VPN
> Druhy cil je presmerovat jen transparent proxy na VPN

> tcpdump -i tap0
> 21:03:22.984948 IP 10.0.0.2 > 10.0.0.1: icmp 64: echo request seq 0
> 21:03:23.932486 IP 10.0.0.2 > 10.0.0.1: icmp 64: echo request seq 1

	Jeste schazi informace, zda je to tcpdump na stroji odesilacim nebo na
stroji prijimacim ...

> Takze to funguje na ten stroj to dorazi pres tunel jen se neukaze odpoved od
> pingu

	... i kdyz, tohle snad znamena, ze spis na prijimacim. Odpoved se
"neukaze" muze znamenat
1. ten request sezral firewall
2. odpoved sezral firewall na odesilaci strane
3. odpoved neni routovana do tunelu
4. odpoved sezral firewall na prijimaci strane

	75% techto moznosti lze potvrdit deaktivaci vsech firewallu na obou
stranach (a pokud se podezreni potvrdi tak jejich naslednou opravou),
zbylych 25% (moznost [3]) je nejspis chyba nastaveni routingu - je treba
zavolat "route get 10.0.0.2" a podivat se, zda jsou tyto pakety spravne
smerovane do tunelu nebo konfigurace tuneloveho interface (ifconfig ;
treba na nem neni spravne nahozena IP).

	Teoreticky tu mohou by ti dalsi priciny, ale spis nepravdepodobne a tak
bych to nich nestoural, dokud neproveris udane ctyri. Navic by pro dalsi
teorie uz byl nutny vystup "ifconfig -a"  a obsah routovaci tabulky (v
obou pripadech z obou stroju).

> Ted jen nevim jak rozchodit transparent squid pres tento tunel

	To je pro ucely konstukce IP tunelu prilis "high level" otazka. Tunel
prenasi ty pakety, ktere do nej nekdo nasmeruje. Metod nasmerovani je
nekolik, nicmene, vsechny jsou zalozeny na smerovani IP paketu
splnujicich udane vlastnosti. Je obtizne odpovedet na otazku polozenou -
  bavit se muzeme o paketech identifikovanymi zdrojovou ci cilovou
adresou (pripadne cislem portu).

	Mimochodem, "tap" ma v tomto pripade, mam dojem, zbytecny overhead -
pokud se snazime tunelem prenaset "jen" IP pakety (coz je tento pripad)
tak by bylo vhodnejsi pouzit "tun".

> Takto mam sestavenej pf.conf

	S tim radeji radit nebudu neb PF nikde nepouzivam (jsem spokojenym
uzivatelem ipfw a zatim jsem nespatril dobry duvod ke zmene). V kazdem
pripade doporucuji tunel ladit s deaktivovanym firewallem a teprve az
bude fungovat, tedy bude v poradku vse tykajici se tunelu, routingu a
pod. ho znovu aktivovat - a pokud to v te chvili fungovat prestane je
cas zacit hledat chybu v konfiguraci firewallu.

	Jen se mi zda, ze nevidim ...

> #povoleni VPN
> pass in quick on $ext_if inet proto udp from any to any port 5050

	... povoleni druheho smeru (paketu, ktere se ze vzdaleneho portu 5050
vraci). Je ale mozne, ze je povoli nejaka jina cast toho firewallu.

	Kazdopadne, znovu opakuji, ze je lepsi podcasti problemu co nejvic
izolovat - a tedy ladit zvlast konfiguraci tunelu (s vypnutym
firewallem) a teprve pote ladit konfiguraci firewallu s ohledem na
potreby tunelu.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz