Identifikace souboru ze znalosti cisla sektoru.

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Mar 8 18:11:48 CET 2006

Divacky Roman wrote:

> jedine co mne napada je projit rekurzivne FS

	No, to je ta posledni moznost, kterou nejspis nakonec zvolim. I kdyz
nebudu prochazet cely FS - s jen trochou pocitani dokazu dopocitat do
jake cylinder-group sektor patri (a to dale snadno umoznilo zjistit, ze
dany sektor neni "free" a urcite do nejakeho souboru patri) a tim je
take snadno zjistitelne, ktere inode vubec pripadaji v uvahu (a je jich
podstatne mene, v mem pripade 160x, nez pri prochazeni celeho disku,
navic mohu vynechat ty, o kterych vidim, ze jsou volne).

	Na tohle mi staci vystup dumpfs a bc (pro tu trochu pocitani).

	Pak uz mi staci jen najit soubory odpovidajici temto inodum (find) a
nasledne kazdy ten soubor jednoduse precist - a kde mi to nahlasi chybu
cteni disku (coz je ten duvod, proc me onen sektor zajima), tak v tom
souboru to je ...

	Jen me tak napadlo, jestli neprehlizim nejaky jednoduchy postup nebo
dokonce existujici utilitu ...

> tusim radim kolar na to ma nejake sexy knihovny nebo tak takze by to ani
> nemuselo byt nejak extremne tezke

	Ona je soucasti instalace libufs, ktera poskytuje funkce, ktere by ve
vysledku mohli smerovat k pozadovanemu - ale psat se mi nic nechce, to
je snazsi projit tech par souboru.

			Diky