P2P

Peter Rosa prosa at pro.sk
Wed Mar 8 07:57:41 CET 2006

Zdravim vsetkych,

pani, prosim, co sa da urobit s nasledovnym problemom:
1. pripojenie do internetu je ADSL linka 256/64 kB
2. siet je WiFi 11 MBs, vzdialenost cca 80 m
3. na sieti su dva pocitace s WinXP a FreeBSD firewall/router/nat
4. majitel jedneho z Win PC je fanatik do P2P sieti a stahuje data
    vo dne, v noci
5. ja ako root sa na firewalle casto ani nedostanem von na siet
    (cvsup, fetch)
6. druhy "slusny" majitel ma tiez problemy pri pripajani na internet
7. obaja platia rovnaky peniaz za pripojenie=>nemoznost obmedzit linku

Firewall som nastavil v zasade podla handbooku (stateful, oddelene cesty
in/out).
Do /var/log/security firewall takmer neustale zapisuje zakazane pokusy o
pripojenie z tych P2P sieti => zbytocny overhead, zahltenie aj tak pomalej
linky (kvoli statistike nie je mozne zapnut VERBOSE_LIMIT). Riesenim by
bola "diera" do firewallu smerom na toho stahovaca, neviem ju vsak urobit,
kedze potrebujem NAT-ovat intranet.

Prosim, ako riesite stahovacov na vasich firewalloch?

Vdaka za kazdu radu.

Peter Rosa