softupdates

Ondra Holecek bln at deprese.net
Tue Mar 7 18:13:01 CET 2006

ahoj,

pokud je mi znamo, tak softupdates byli vymysleny kvuli tomu, aby
napriklad pri vypadku proudu nezustal filesystem v nekonzistetnim stavu
a aby byl schopny po dalsim primountovani v pohode fungovat.

bohuzel se mi uz nekolikrat stalo (6-0 RELEASE), ze po tom co prisel
proud, system nenabehl ale zustal "viset" pri pripojovani fs s tim ze
musim spustit fsck rucne, prestoze soft-updates mam zaple na vsech
filesystemech.

v tu dobu jsem nastesti byl primo u pocitace, takze sem dal "fsck -y"
(asi to neni uplne koser ale funguje), ale pokud bych byl na druhym
konci republiky, tak je to opravdu hodne neprijemny.

stalo se neco takoveho i nekomu jinymu, popripade jako to resite?
(neexistuje treba neco do rc.conf, co automaticky spusti fsck -y?, / mam
read-only, takze s jeho pripojenim problem neni)?

Ondra

P.S. ne, UPSku tam opravdu neni mozny pripojit