top

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Sat Mar 4 21:20:16 CET 2006

Miroslav Lachman wrote:
> Kdyz uz tedy prisla rada na top, mel bych jednoduchou otazku.
> Mohl by mi nekdo z vas, co mate FreeBSD (6.0) na stroji s dvema
> procesory, napsat, jestli se vam v top dostane nekdy CPU idle pod 50%?
>

> Me CPU idle lita mezi 99%-50%, ale nikdy ne pod i kdyz je load treba 10.
> (kernel je se SMP) Takze bych se rad nejak dobral toho, jestli top
> spatne ukazuje, nebo ja top spatne chapu, nebo jestli mam v systemu
> nejaky jiny problem.

Dnes jsem "temer nahodou" prisel na to, jak to s tim vsechno vlastne je.
1] nahodu jsem pouzil "top -S" a tam je videt, ze 2 procesory za 4 (2
jsou skutecne, 2 simulovane hyperthreadingem) jsou stale idle (ty
simulovane).
2] # sysctl machdep.hyperthreading_allowed
machdep.hyperthreading_allowed: 0

To znamena, ze system videl 4 CPU, ale pouzival jen dva a proto "top"
nikdy nesel s idle pod 50%.

Jakmile jsem povolil hyperthreading (sysctl
machdep.hyperthreading_allowed=1), tak top zacne ukazovat "spravne" a
vyuzivaji se vsechny 4 CPU (ovsem obecne tim rozhodne nestoupne vykon)

To jen pro pripad, ze by nekdo resil podobny problem jako ja, tak ted
aspon uz vim, cim to je.

Resenim pak je tedy bud vypnout hyperthreading v BIOSu a nebo ho zapnout
i v systemu. Mit to pul na pul asi neni dobry napad.

Miroslav Lachman