Jake zelezo na router (UP nebo DP)

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Wed Mar 1 13:09:08 CET 2006

Petr Rehor wrote:

> Taky jsem musel postelovat router na vykon, bylo to sice na mensi tok
> (# Mbps a 600 pps prumer, 5 Mbps a 1000 pps spicky), ale taky na
> pomalejsim stroji (celeron - jestli se dobre pamatuju tak 300 MHz).
> Dopadlo to takhle (400 zakazniku, 1200 pravidel):

Pravidla mam reseny podobne, jen tam mam nekolik pravidel vzdy navic
kvuli nekterym vyjimkam a aplikacnim zalezitostem (kterych se zbavim az
pri prechodu na novy router)

Vcera jsem delal revizi pravidel, dost veci jsem zjednodusil a hlavne
jsem razantne snizil pocet prochazenych pravidel. Chce to jeste trochu
reorganizace cisel a programovani a dostanu se na rozumny pocet pravidel
pri pruchodu firewallem (ted jsem nekde na 40, odhaduji, ze to pujde
jeste o vic jak polovinu snizit).

Dnes vecer uvidim, zda to melo nejaky zasadni vliv na zatizeni procesoru
a latenci paketu.

> Dalsi optamlizace, ktery dost pomohly:
> - zvysit HZ na 1000 (pri prekladu, zobrazit pomoci sysctl kern.clockrate)
>   na Athlon 2.5 GHz by slo urcite jit i vys, hodne to pomohlo efektivite
>   zpracovani traffic shapingu

HZ mam na 1000

> - skompilovat kernel s options POLLING a zapnout pomoci sysctl
>   kern.polling.enable=1

bge driver bez patchovani nepodporuje polling (ve verzi 5.x), zkusim ale
na novem zeleze, tam bych mel byt sitovku od Intelu (em).

> - zjednodusit traffic shaping, aby paket prochazel jenom jednou frontou

Tohle budu moct udelat az ve chvili, kdy si budu jisty, ze mam k
dispozici dost konektivity na pokryti spicek a jeste mit nejakou
rezervu. Ted takovy stav sice je, nedavno jsme konektivitu navysovali s
dostatecnou rezervou, ale clovek nikdy nevi, co bude za 2 mesice.

--
Petr Bezděk