bezpecnost

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Wed Mar 1 09:33:25 CET 2006

On Tue, Feb 28, 2006 at 01:44:48PM +0100, Dan Lukes wrote:

> 	To rozhodne ;-)

> 	Oboji je patrne pravda. I kdyz to prvni bych spis formuloval tak, ze se
> snazi o "cisty" kod, ve kterem nedochazi k preteceni mezi v polich,
> preteceni zasobniku a jinym podobnym bezpecnostnim incidentum.

myslim ze pokouset se o tuhle bezpecnost v OS napsanem v Ccku je jako zkouset
se prosexovat k panictvi... to proste NEJDE

> 	Proste, OpenBSD sice nema k dispozici urcite nastroje, ale kdysi se
> pokusilo o jakysi interni bezpecnostni audit sveho kodu. Coz je neco, na
> co FreeBSD nezkusilo ani pomyslet, natoz to realizovat (a do jiste miry
> dokonce provadi pasivni rezistenci, ktera brani zajemcum neco takoveho
> zkusit udelat) . A to pri uvahach o bezpecnosti toho ktereho systemu
> nelze pominout.

fbsd ma licenci na coverity a uz se odhalila spousta chyb, navic i fbsd ma
nejaky ten audit team, sice o nem neni slyset ale existuje :) a uprimne receno,
myslim ze nejvic chyb (jak bezpecnostnich tak vykonostnich tak chyb kter
zpusobuji pad) se objevi prostym pouzivanim systemu a tady plati ze cim vic
uzivatelu tim lip...

roman