Jake zelezo na router (UP nebo DP)

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Tue Feb 28 12:33:56 CET 2006

Dan Lukes wrote:
> [...]
> 200. To je pomerne hodne, ale rekneme, ze jich je opravdu potreba takhle moc
>
> 	Jestlize tedy pro konkretni paket je treba projit az 300 pravidel, tak
> to mame 200 na spolecnou cast, tri na zaverecne pipe, nedno pravidlo
> deli pakety podle smeru (prichozi/odchozi) a 96 pravidel tvori binarni
> rozeskakovaci strom. Takovy strom dokaze obslouzit 2**96 adres, coz je
> priblizne miliadkrat vic, nez kolik je IP adres celkem v IPv4 prostoru.
>
> 	To tedy znamena, ze poskytujete sluzby na IPv6. Nebo je pocet
> prochazenych pravidel pro jeden paket opravdu naprosto neprimerene velky.

Tech 300 pravidel byl nejhorsi mozny pripad. Ty rozkoky ukazuji na
posloupnost pravidel, ktere se dale musi linearne projit. Zjemnim ty
rozkoky na mensi oblasti a zkusim porovnat, jaky to melo dopad na
zatizeni procesoru. Prochazeni 300 pravidel mi driv nepripadalo jako nic
strasnyho, takze prohlidnu cely FW a udelam optimalizace.

> 	No, nemohu vyslovene rict, ze vam tohle reseni mohu doporucit, ale budiz.

V praci s tim nejake zkusenosti mame, ale ne na routeru. Testovani na
routeru nas teprve ceka. Podle vysledku se uvidi, zda to pouziji i doma.

> 	Pokud zatizeni nezpusobuje pruchod firewallem, ale NATem (bohuzel jste
> nerekl, jestli jestli je velke zatizeni v userlandu nebo v kernelu a
> jestli jste to rekl, tak jsem to zrejme prehledl a omlouvam se) pak by
> MP konfigurace pomoci mohla - za predpokladu, ze v systemu pojedete ty
> NATy dva a kazdou cast site budete prekladat pres jeden z nich.

Zatizeni procesoru je priblizne v pomeru 1:1:1 pro user, system a
interrupt. A natd si bere vetsinou polovinu ze spotrebovaneho casu
procesoru (tj. mam-li 70% idle, tak natd si bere cca 15% procesoru).

Priklad vytizeni procesoru mimo spicku:
CPU states: 10.9% user, 0.0% nice, 8.5% system, 8.5% interrupt, 72.1% idle

--
Petr Bezděk