instalace databaze firebird

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 23 11:06:01 CET 2006

Divacky Roman napsal/wrote, On 02/23/06 09:31:

> ne dane.. to NENI duvod. a navic to NESTACI. pokud pri instalaci programu musim
> vypinat nejaky dalsi tak se mi to SILNE nelibi. a pokud je cena par
> desitek/stovek kilobajtu tak se to vyplati.

	Dobre, nebudu se dohadovat.

	Tvuj pohledna system je proste jiny nez muj. Ja si myslim, ze v systemu
ma byt vseho, co nelze alokovat dynamicky a podle aktualni potreby,
naproste minimum, ktere pokryva potreby minimalisticky nakonfigurovaneho
systemu - ja jsem spravce a ja si urcim co potrebuji a v jake mire.

	Ty si myslis, ze kdyz to nejde dynamicky, musi toho tam byt dost abys
na strop nenarazil a nemusel rozumet tomu, co delas a ono to presto
fungovalo. To, ze je dost neobvykle na onen strop narazit te nezajima,
protoze zrovna ve tve konkretni situaci se to stalo a to je pro tebe
dostatecny duvod, aby's ziskal presvedceni, ze je treba zmenit defaultni
nastavei tykajici se vsech.

	Ja vim, ze nevim v jakych situacich bude nekdo FreeBSD nasazovat a tak
se neodvazuji k veci pristupovat jako, ze "vseho je preci dost a kdyz to
neni tak je to tak lacine, ze se to snadno dokoupi".

	S tim nic nenadelame, to je zasadni rozdil v pristupu a takove se
malokdy podari nejak vyresit diskusi a tak patrne nema smysl se tady o
tom prit.

	Z tech vsech moznosti, cos navrhnul, mi pripada rozumna jen jedna - ta,
ktera zajisti, ze se zroje budou alokovat dynamicky - pokud to dokazes a
pokud tato implementace nebude vyrazne pomalejsi nebo nebude mit jine
negativni dopady na system. I tak je ale stejne nutne nastavit nejaky
horni limit - idealne jak "per proces" tak "per system". Nechceme preci,
aby nam nejaky chybny program zboril cely system, ne ? Takze se limitu
stejne nezbavime. Ale jelikoz to budou jen horni limity a za normalnich
okolnosti tolik zdroju alokovano nebude, tak nebude vadit, ze budou
natolik vysoke, ze nebudes muset vedet, ze nejake existuji a dalji se
nastavovat. Coz by tedy patrne bylo reseni prijatelne jak pro tebe tak
pro vsechny ostatni.

						Dan

P.S. Ze on Linux ma defaultni hodnotu vyssi ? ;-)

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz