instalace databaze firebird

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Thu Feb 23 09:31:54 CET 2006

On Wed, Feb 22, 2006 at 07:12:28PM +0100, Dan Lukes wrote:

> 	Zrovna jsem ti ho rikal. Deset v naproste vetsine pripadu bezpecne
> staci ...

ne dane.. to NENI duvod. a navic to NESTACI. pokud pri instalaci programu musim
vypinat nejaky dalsi tak se mi to SILNE nelibi. a pokud je cena par
desitek/stovek kilobajtu tak se to vyplati.

i kdyby to vyuzil jeden uzivatel z milionu tak se vyplati obetovat par desitek
kilobajtu. navic.... mam informace ze linux podporuje tech semaforu biliony a
solaris tusim 11 bilionu... nevypada vedle toho informace o 10ti smesne?

ted jsem se na to dival..
struct sem ma do 10ti bajtu (rekneme) takze kdyz jich mame 10 tak to zabere
rekneme 100 bajtu, kdyby jich bylo tisic tak to zabere 10kB... tj. o 9900bajtu
vic... a vzhledem k tomu ze se uz nepisi 60ta leta tak si myslim ze to neni tak
hrozne. dalsi vec kterou nechapu je proc se to neda nastavit pres sysctl ale
jen pres tunables - podle toho kodu neexistuje zadny racionalni duvod (krome
lenosti) aby to neslo. ten kod je pomerne trivialni...

mozna by stalo za to, to lehce zmodernizovat:
1) alokovat uma zonu a prestat pouzivat malloc
2) udelat to pridelovani dynamicke s nejakym stropem (tj. uplne opustit ty
hnusne tunables)
3) podivat se na to zamykani, pripada mi divne zamykat kazdy semafor spesl
mutexem kdyz jich podporujeme 10.
4) odstranit Giant

nemate nekdo zajem se na to podivat? popr. nejake dalsi komentare? pokud ne tak na sobotu koupim
vodku a uziju si to :)))

roman