sha256 a md5 vracaju rozne hodnoty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Feb 14 21:14:37 CET 2006

Daniel Gerzo napsal/wrote, On 02/14/06 20:54:

> prepac, ale trochu som nepochopil ze co si myslel.
>
> len doplnim, ze sa to nedeje prave len pri pythone, ale napriklad aj
> pri distfile perlu, apache,... vsimol som si ze len pri vacsich
> suboroch.

	No jasne - nemluvil jsem o Pythonu (navic, portupgrade, mam dojem, je
napsany v Ruby, ne v Pythonu).

	Vypocet hashe ze souboru ulozeneho na disku se sklada z mnoha kroku -
ale dva zasadni jsou "nacteni dat z disku" a "vypocet nad nactenymi
daty". Tak se snazim problem izolovat do jedne z techto dvou fazi. Pokud
je problem se ctenim velkych souboru s disku, tak ten problem bude
patrne existovat nezavisle na tom, jestli se data ctou kvuli kopirovani
souboru nebo kvuli naslednemu kryptografickemu vypoctu.

	Takze, kdyz udelas nekolik kopii souboru a ty budou shodne, pak problem
patrne neni v "diskove" casti. Pokdu budou ruzne, pak problem
pravdepodobne neni v hashovacich rutinach.

	Rikam to proto, ze uz jsem se s necim takovym jednou setkal a problem
skutecn enebyl v hashovacich rutinach, ale v chybe radice. Coz
neznamena, ze u tebe je to totez.

	Nejde ale o chybu zcela vyloucenou - naposled jsem pred ctrnacti dny
resil problem se sitovou kartou, ktera do paketu delsich nez 512B
vkladala na pozici 510 nahodny byte (a zbytek byl o byte posunuty).

	Reseni "pulenim intervalu" neni zas tak spatna metoda ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz