mountpoint

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sat Feb 11 22:57:27 CET 2006

On 2006-02-11 18:14 +0100, Martin Zdrazil wrote:
> Mam jeden dotaz ohledne fstab. Do serveru jsem pridaval disk, ktery jsem
> puvodne myslel ze pouziji na backupy, tak jsem si na nem udelal slice a ve
> fstab si ho pri bootu mountuji jako /backup
> Ten radek tedy vypada takto:
> /dev/ad3s1d	/backup	ufs	rw	2	2
>
> Ted jsem ale zjistil ze ho spise budu potrebovat na nejaka data a je mi
> zinantni pristupovat na data jako na /backup (I kdyz je to jen nazev, ja
> vim). Rad bych ho mel jako /data. Staci to jen prepsat ve fstab (/backup na
> /data) ? Bohuzel s tim nemuzu moc laborovat abych to vyzkousel, navic ho mam
> [...]

Jasne, ide to, uprav fstab na

	/dev/ad3s1d	/data	ufs	rw	2	2

a potom spusti

	umount /backup && mkdir /data && mount -a && rmdir /backup

Nechapem, aky je v tomto pripade problem s laborovanim, ved ked budu
nejake problemy, tak to vratis naspet.

Este ma napada jedno riesenie, urobit si symbolicky link:

	cd /
	ln -s /backup data

Majo

--
Najděte vždy aktuální MAPY ČR ve vašem mobilu a používejte je ZDARMA!
Aplikace oceněna 1. místem v soutěži Best Mobile Solution 2005.