problem s ssh

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 9 11:26:13 CET 2006

Jindra Fucik napsal/wrote, On 02/09/06 11:07:

> Obecne bych se zadival na name resolving na obou strojich - treba jestli se
> navzajem znaji a jestli je treba nedoplnit do lokalnich /etc/hosts

	Rozhodne doporucuju spis Jindrovu radu (opravit konfiguraci tak, aby
vsechny adresy mely konzistentni a korektni dopredne i zpetne resolveni)
nez Marianovu (presvedcit sshd, at na DNS kasle). Pokud je to totiz
problem s DNS, nemusel by se tykat jen sshd. A chyby tohoto typu se pak
pomerne spatne odhaluji

	Podotykam, ze aplikace navic muze ruzne zdroje DNS dat prioritizovat
ruzne (nektera muze zacit pres /etc/hosts a teprve pak zkusit DNS, jina
muze mit poradi obracene) takze je to o to horsi, ze pri stejne pricine
mohou nektere aplikace fungovat tak a jine onak.

	Nekolik dlouhych, neplodne a celkove frustrujicich hodin stravenych pri
hledani pricin nejruznejsich problemu, ze kterymi nakonec stalo
nefunkcni DNS me presvedcilo, ze venovat tech par minut na korektni
konfiguraci DNS (a vyklaslat se uplne na /etc/hosts) se dloudobe
rozhodne vyplati.

	Your mileage may vary.

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz