apache-nechce se nechat spustit

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Feb 1 09:05:50 CET 2006

Jaroslav Votruba napsal/wrote, On 02/01/06 05:31:

> [Tue Jan 31 13:23:16 2006] [alert] (EAI 8)hostname nor servname
> provided, or not known: mod_unique_id: unable to find IPv4 address of
> "server"
> Configuration Failed

	Ja bych odhadoval, ze jste zapomel, ze 192.168.0.4 neni jmeno, ale IP,
coz neni dostatecne totez. Jeste je moznost, ze jste zapomel nastavit
spravne hostname stroje. Nebo je chybne nastaveny resolver.

	Zkuste:

1. korektne nastavit hostname na spravne FQDN jmeno stroje
2. pro kazdou IP, kterou stroj pouziva necht' plati, ze resolver na
tomto stroji a i na klientech, kteri tento stroj pouzivaji jako server
dokaze danou IP prevest na jmeno a toto jmeno zpet na identickou IP
3. tam, kde se v konfiguraci pozaduje jmeno psat jmeno nikoliv IP. IP na
danem miste "zatím to tak bude stačit" nemusi

	Pro vyreseni vaseho konkretniho problemu mozna neni nutne naplnit
vsechny body, nicmene, kdyz se na to vykaslete, zacne vam sice chodit
Apache, ale o chvili pozdeji se budete trapit s nefunkcnim sendmailem,
nebo necim uplne jinym. Casto jde o problemy, ktere se nehledaji uplne
hladce, protoze jejich prvotni pricina neni v chybujici aplikaci same,
ale odflaknute konfiguraci stroje nebo site.

	Pokud mate dostatecne hluboke zkusenosti se vsemi programy, ktere
hodlate pouzivat, tak se samozrejem na cast zminenych veci muzete
vykaslat - protoze bezpecne vite, ze ve vasi zcela konkretni konfiguraci
nebudou mit negativni dopad. Nebo si tim tak uplne jisty nejste - a pak
se rozhodne vyplati venovat ty dve minuty na neodflaknutou konfiguraci.

	Ja osobne volim to druhe, protoze tim prvnim si nikdy jisty nejsem, a
navic, pri kazdem pridani jakehokoliv programu, pri kazde zmene v
konfiguraci jiz nainstalovanych programu bych musel znovu a znovu
zvazovat, zda vyrok (ze odflaknuta konfigurace nema dopad) stale jeste
plati ...

	Nevim, kolik casu jste venoval hledani provlemu v tomto pripade, ale
jsem si skoro jist, ze o dost vic, nez kolik by trvalo si to DNS
nakonfigurovat poradne ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz