top

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 26 21:19:43 CET 2006

Peter Rosa wrote:
> prosim, mozete mi vysvetlit jednotlive polozky vo vypise "top"?

	No, pro zacatek by mozna bylo lepsi prostudovat 'man' a pak se ptat uz
trochu konkretneji.

> Napr. interrupts-preco su konstantne take vysoke (FreeBSD 4.9)?

	To ale neni otazka na "top" ;-)

> CPU:  0.0% user,  0.0% nice,  0.0% system, 14.0% interrupt, 86.0% idle

		Proste jadro travi hodne casu v obsluhach preruseni. A pokdu by otazka
mela znovu pokracovat "a proc ?", tak je treba nejprve zjistit v jakem
preruseni kolik.

	Zacnes 'systat -vmstat' - ten ti ukaze jak je aktivni ktere preruseni.
Pak je treba zjistit, jaka zarizeni jej pouzivaji (napriklad z vypisu
dmesg po startu) - a pak uz je to predevsim o odhadu.

> Na inom stroji s 5.4 je to standardne 0,8%.

	Jine zatizeni (jiny charakter zateze). Ale staci (na intentickem
zatizeni) i jen maly rozdil v hardware (napriklad sitovka Realtek
vytvori pri stejne sitovem zatizeni vyrazne vyssi zatez procesoru nez
sitovky Intel).

	Nekdy staci i jina konfigurace jadra (napr. POLLING).