Spatna geometrie v sysinstallu pri fdisku

Kaminar Kaminar at seznam.cz
Thu Jan 26 12:40:17 CET 2006

Zdravim.

Dovolim si vas zase otravovat jednim dotazem, ktery vznikl
pri instalaci FreeBSD 6-R. Pri vytvareni slice v sysinstallu,
kde se mi objevila pred spustenim tato varovna hlaska:

"WARNING: A geometry of 76613/16/255 for ad0 is incorrect.
Using a more likely geometry. If this geometry is incorrect
or you are unsure as to whether or not it's correct, please
consult the Hardware Guide in the Documentation submenu
or use the (G)eometry command to change it now.

Remember: you need to enter whatever your BIOS thinks
the geometry is! For IDE, it's what you were told in the BIOS
setup. For SCSI, it's the translation Mode your controller is
using. Do NOT use a "physical geometry''.

Po odmacknuti se v fdisku ukazala v hornim radku tato
informace:

Disk geometry  19457 cyls/255 head/63 sectors=312576705 sectors
(152625 MB)

Kdyz jsem hledal v prirucce a na Internetu, tak jsem nasel
nekolik rad:

1) Ze si mam zjistit, jak ukazuje geometrii BIOS.
V BIOSU je nastavena identifikace HDD na Auto a nic krome
toho, ze je to:
Primarni IDE Master ST3160023A. 16
neukazuje.
Pri bootovani se da rychle odecist jen toto:

Cyl:65535, Head:16, Sectors:255, Size:160GB, LBAMode: LBA,
32bit Mode: On, Block Mode: 16Sec, PIO Mode: 4, UDMA Mode: 5.

Kdyz jsem dosadil tyto hodnoty jakou novou geometrii disku,
tak se hlaska opakuje.
Krome toho je 65535*16*255*512 < 160GB (coz je velikost toho
disku), takze to je asi nesmysl.

2) Ze to jde ignorovat a nechat to byt.
Jenze jsem nasel plno odkazu, ze ignorovani teto hlasky
nedopadlo dobre.

3) Ze je to nejaka dlouholeta chyba v sysinstallu a staci
zmacknout G a je to.
Neni. Chce to novou geometrii a tam nevim, co zadat.

Jeste jsem zkusil, ze jsem zadal geometrii, kterou
jsem si opsal z dmesg z FreeSBIE, ktery tvrdil:

ad0: 152627MB <ST3160023A/8.01>[310101/16/63] at ata0-master PIO4.

Opet neuspesne, pri geometrii neni korektni.
Mimochodem, pri bootovani FreeBSD 6-0R vypisuje:
ad0: 152627MB <Seagate ST160023A 8.01> at ata0-master UDMA100.

Nemohl byste nekdo poradit. Uz bych rad zacal instalovat. :-)
Zkusim jeste hledat na Netu, ale pochybuji, ze bych nasel
neco, co by mi to pomohlo vyresit.

Diky predem za vsechny rady.

Karel