Umisteni /home nebo /usr/home

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 26 12:17:47 CET 2006

Peter Trsko - dogmaT wrote:

>   Rozumnym dovodom casto byva logicke delenie na obraz administratora.
>   Je vhodne aby administrator dokazal uz metodou "kuknem a vidim"
>   (intuitivne, okamzite, ...) vediet, ze kde co je.

	Samozrejme, ze administratorovi se lepe pracuje, pokud si to muze
udelat zcela podle sebe, ale ja jako pripadny zamestnavatel musim
pomyslet na to, ze muze onemocnet, muze ho prejet tramvaj, nebo se
muzeme "jen" pohadat a ja ho treba vyhodim. Nebo odejde on.

	A pokud, jako na potvoru, v te chvili dojde k problemu, budu muset
sehnat nekoho, kdo dany system nikdy nevidel - a tomu v reseni problemu
rozhodne vyznamne pomuze, pokud budou veci udelane systemem obvyklym.
Dokonce i kdyz aktualne k problemu nedojde - novy spravce (pokud jsem o
stareho prisel trvale) bude mit prebirani systemu vyznamne snazsi
(vcetne nizsi pravdepodobnosti, ze ho rozhasi az bude resit neco uplne
jineho, protoze si nebude vedom netrivialnich a ne obvyklych souvislosti).

	Tim nezpochybnuji vahu shora uvedeneho argumentu, jen rikam, ze pro me
by to dostatecny argument na zmenu struktury nebyl. A spravce, ktery by
vyhradne s odkazem na sve pohodli a zvyk neco takoveho navrhoval by u me
rozhodne klesnul v cene ...