Ofset jednotlivych partition

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Tue Jan 24 15:42:12 CET 2006

On 2006-01-24 14:19 +0100, Kaminar wrote:
> mam jednu takovou otazku ciste ze zvedavosti.
> Procital jsem man bsdlabel a podle toho, co tam
> bylo psano, by asi bylo mozne jednotlive partisny usazovat
> na diksu v ruznem poradi a ne jen v poradi "a", "b", "d", ....
> Vzpomnel jsem si, ze na InstallFestu jeden clovek, ktery
> predvadel instalaci GNU/Linuxu, rikal, ze je dobre
> umistit swap doprostred HDD, protoze je tam nejrychlejsi
> pristup.
> Tak se chci zeptat, jestli je to pravda a jestli na FreeBSD
> ma smysl (pokud to vubec jde) umistit swap trochu dale
> nez jen po partisne "a" (kde je vetsinou jen koren),
> [...]

Pokial si ja dobre pametam, tak disk je najrychlejsi na vonkajsej casti
disku, pretoze je tam najhustejsi zaznam... a na vonkajsej casti disku
je preto aj zaciatok disku (sektor 0).

V handbooku[1] je napisane toto:

        When laying out file systems with disklabel(8) or sysinstall(8),
        remember that hard drives transfer data faster from the outer
        tracks to the inner. Thus smaller and heavier-accessed file
        systems should be closer to the outside of the drive, while
        larger partitions like /usr should be placed toward the inner.
        It is a good idea to create partitions in a similar order to:
        root, swap, /var, /usr.

[1] http://www.freebsd.org/doc/en/books/handbook/configtuning-initial.html

Majo

--
Najděte vždy aktuální MAPY ČR ve vašem mobilu a používejte je ZDARMA!
Aplikace oceněna 1. místem v soutěži Best Mobile Solution 2005.