editace uzivatele

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Jan 18 14:16:02 CET 2006

Juraj Lutter napsal/wrote, On 01/18/06 13:02:

> echo "heslo" >5 | pw usermod -h 5 "username"

	Je ovsem treba dodat, ze pri pouziti tohoto zpusobu bude heslo:
a) ulozeno v souboru historie prikazu
b) po dobu provadeni prikazu muze byt heslo videt ve vypisu bezicich procesu

	Pricemz zejmena b) je vazny problem ...

> On Wed, Jan 18, 2006 at 12:06:26PM +0100, Jaroslav Votruba wrote:
> neslo mi o nic jineho nez editaci uzivatelovych dat(vcetne hesla,shelu,UID a skupiny).Jen sem myslel,ze existuje nejaky komplexni prikaz,kde bych mohl menit veskere polozky v jednom prikaze(sorry, jsem zhejckanej z novella)

	No, tomu rozumim. Furt ale nerozumim pri jake prilezitosti je neco
takoveho potreba. Naposledy, menim/zadavam vsechny tyto udaje kdyz
uzivatele vytvarim. A programy pro vytvareni uzivatele obvykle umoznuji
(vyzaduji) zadani vsech polozek.

	Jakmile uz je uzivatel jednou vytvoren, pak me nenapada zadna bezna
situace pri ktere by bylo treba menit nejake ze zadanych udaju a
soucasne heslo. Proto jsem se ptal. A, popravde receno, je mi to nejasne
stale. Proto se domnivam, ze mozna mate nejaky "neobvykly" problem,
ktery se mozna bezn resi nejak uplne jinak. Ale mozna mam jen malou
fantazii. A mozna se u vas bezne stava, ze uzivatelka zapomene heslo a
soucasne se ve stejne chvili vda, takze je treba menit jak prijmeni tak
heslo ...

AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz