Start pfsync

Bc. Radek Krejca radek at ceskedomeny.cz
Mon Jan 9 23:05:58 CET 2006

Dobry den,

  nainstaloval jsem FreeBSD 6.0, zapnul podporu pf v jadre:

device pf
device pflog
device pfsync

  Po restartu sice vse bezi, jak ma, ale generoval se mi neumerne
  velky traffic na sitovych rozhranich. Dost dlouho jsem tapal,
  nakonec jsem odchytavanim paketu zjistil, ze problemem je posilani
  udp paketu pfsync. Problem byl ten, ze ifconfig neukazal nic
  zvlastniho, ale kdyz jsem rucne zadal prikaz

  ifconfig pfsync0 -syncdev down

  traffic ustal. A nyni k me otazce, jak je mozne, ze se nahodilo
  rozhrani pfsync0, kdyz v /etc/rc.conf jej nepovoluji a v
  /etc/defaults/rc.conf je standardne vypnuty (alespon tak to chapu).
  Jedna se o mou hloupost, nebo bug ve startovacim scriptu, ve kterem
  nemohu najit test na danou promennou - nejsem ovsem zatim zadny
  expert na startovaci scripty ve FreeBSD, na OpenBSD, ze ktereho
  prechazim nic takoveho neni.

  Diky za info
  Radek

--