fpt server + nologin

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Thu Jan 5 17:59:10 CET 2006

Pavel píše v čt 05. 01. 2006 v 17:14 +0100:
> Zdravim,
>
> potreboval bych na jednom stroji s freebsd provozovat ftp server, kde by
> uzivatele meli nologin shell, ale nedari se mi to. Jde to vubec? Kolega
> linuxar to tak udajne provozuje. Diky za odpoved.
>
> Pavel
>
> PS: z portu jsem zkousel 'bsdftpd-ssl' a 'wu-ftpd'
> uname: FreeBSD 5.4-RELEASE-p6

Tuto kombinaci osobne provozuji na wu-ftpd. Vse co je potreba je
nastavit uzivateli /usr/sbin/nologin jako shell a potom ho pridat
do /etc/shells! Protoze ftp demon nepovoli shell ktery neni uvedeny v
tom konfiguraku.

wu-ftpd umi i relativne snadno omezit uzivatele aby mohl pobihat jen ve
vyhrazenem adresari serveru (standardne muze prochazet cely /) ...

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
              <pav at FreeBSD.org>

Co vime o lasce? Laska je jako hruska. Hruska je sladka a ma urcity tvar.
Zkuste presne definovat tvar hrusky.
  -- Marigold: Pul stoleti poezie