nahradit retazec...

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Tue Dec 20 18:17:58 CET 2005

Peter Lecky napsal(a):
> a co tak mcedit a F4?

...pri 10-kach tisicoch suboroch? Clovece si dobry...
Napisal som predsa subor1, subor2,...suborx

Jan Pechanec napsal(a):
 > 	v rychlosti, tenhle prikaz edu:
 > :11g/^/s/50/60/g
 > 	ti na 11. radce nahradi retezec 50 za 60.
 > 	scriptem si aplikuj na ty svoje soubory prislusny ed command

	Vdaka to som potreboval, stacilo mi len napisat cim, pretoze doteraz
som nemal prakticky ziadne skusenosti s "ed" a "sed", a tak som ani
nevedel co hladat. Zacal som si to studovat...

...a urobil som si taky jednoduchy skriptik,

### Vytvaram tempfile
for i in /home/test/*/test[0-9];
do /usr/bin/sed 's/retazecA/retazecB/g' $i > $i.tmp;
done;
### Muvnutie do povodnych suborov
for i in /home/test/*/test[0-9];
do /bin/mv $i.tmp $i;
done;

ktory sice funguje bez problemov, ale az tak celkom sa mi nepaci, pretoze:

a. neriesi to subory napriklad test11, test12 (musim to explicitne
uviest v skripte test[0-9][0-9])

b. vystup davam do dalsieho suboru, co by nebolo az tak na skodu, ale
predstavoval som si to tak, ze budem pracovat len s tym jednym suborom.
Skusal som to aj takto sed 's/retazecA/retazecB/g' test1 > test1 , ale
vysledok je neziaduci - prazdny subor

Pytam sa teda Vas, starych harcovnikov, dalo by sa to urobit este
jednoduchsie? Netreba siahodlho rozvadzat, staci nakopnut, ja si nastudujem

Vdaka
--
LuMaX