sw RAID - jaké zvolit řešení?

PeSe pese at pese.sk
Sun Dec 18 18:51:19 CET 2005

Zdravim.
osekavam povodny mail (Dan, je to ok? :-) )

Moj komentar k Vasej otazke aj na zaklade toho co tu bolo pisane.
Stroj mate doma a snazite sa o nieco, co by moc nestalo a bolo to
bezpecne. V zasade chcete sw riesenie, co stoji principialne nulu.

Moj navrh znie:
Vykaslite sa na spekulovanie s RAID-om a podobnymi vecami. miesto toho
si skuste zbastlit sadu skriptov, ktore by vam zalohovali tie
najcitlivejsie data na druhy disk, ktory budete pouzivat lan na tieto
veci. (napr. dumpovat sa da aj inkrementalne, takze toho nebude az tak
moc .... toto je na dlho)

Preco toto riesenie?
riesil som nieco na urovni mirroru a aj RAID5 softwarovo. Ide to, ale je
to stale sw. To co je horsie, ze som lovil 6x160GB SW RAID5 a bola to
pekna pakaren.
Prave preto osobne uz sw dalej ani neodporucam a nepouzivam (to co mi
bezi, bude len ako dobeh).

Tolko MOJ nazor, ktory samozrejme moze byt aj chybny a scestny.

Co sa tyka HW riesenia. Celkom suhlasim, ze tie on-board a tie 2000,-
SKK alebo CZK radice su v prevaznej miere naprd.

Ako dobre riesenie vidim napriklad Intel® RAID Controller SRCS16, ktory
tymto aj odporucam.
http://www.intel.com/design/servers/raid/srcs16/index.htm
Prave s nim robim vsakovake pokusy, instalujem, formatujem vypinam stroj
a pod.
Zatial nevidim ziadne problemy. Skor sa mi to zacina viac a viac pacit.
Na rozdiel od toho co ponukal Otis {inac super kus zeleza} (3ware seria
9000 - cca 25000,- Skk), tento kus stoji "len" cca 15000,- Skk

A ake riesenie na tomto radici mam ja? cca po tyzdni rozhodovania,
pytania sa a pisania si plus a minus, vyhral RAID 10 (no flame please,
je to moje rozhodnutie), so 4x300G

Tolko asi ja.