OT: k postfixu...

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Wed Dec 14 16:12:45 CET 2005

Zdravim vsetkych,

	ohladom postfixu (moznych a nemoznych rieseni) tu uz bolo popisane dost
a nielen v tejto konfere. Jednou z pouzivanych kombinacii je napr.
postfix+mysql+courier-imap. Na web manazment sa okrem inych nastrojov
pouzivaju napriklad postfixadmin alebo vipmin. Zatial pouzivam ine
mailove riesenie, s ktorym som maximalne spokojny, ale nie je na skodu
poznat este aj dalsie. Postupne sa teda oboznamujem s Postfixom (a
vsetkym okolo neho) a testujem ho...
	Fajn, nemam s nicim problem, vsetko je jasne sformulovane, ale neviem
teraz, ci mi nahodou neuniklo alebo som to stale prehliadol a to, ako
pohodlne riesit mazanie nepotrebnych mailboxov z adresarovej struktury
(nie z tabuliek mysql - to riesi napr. postfixadmin). Nikde som to totiz
nenasiel. Mam x domen v kazdej z nich x uzivatelov. Uzivatelia su casto
prepustani, alebo odchadzaju, zomieraju... ...a ja potrebujem
zlikvidovat nepotrebne schranky aj z adresarovej struktury a nebavi ma
to robit sice funkcnymi sposobmi ale neefektivnymi.

/home/vmail/domena1/user1
                     user2
                     userx
/home/vmail/domenaX/user1
                     user2
                     userx

	V sucasnom mailovom rieseni to mam tak, ze si v podstate kazdy admin
domeny, sam spravuje mailboxy cez web (maze, vytvara nove...) a to
doslovne. Nie su mazane len z databazovych suborov, ale aj z adresarovej
struktury. V systeme mam potom VZDY ZIVE schranky, ziadne MRTVE.
Bohuzial toto riesenie nie je aplikovatelne pre postfix.
	Ako to mate riesene u postfixu, Vy? Je nejaky efektivny nastroj?

--
LuMaX