cdma pres ppp fbsd 6.0 RELEASE

Martin Nuc martin at nuc.cz
Sat Dec 10 20:26:47 CET 2005

zongo zongo wrote:

>Ahoj,
>taky jsem s rozchozenim CDMA pod FreeBSD chvili bojoval, ale nastesti se mi to povedlo. Narozdil od tebe mam ale FreeBSD 5.4, takze se mozna nektere veci budou lisit. Nejsem zadny guru, za pripadne nepresnosti v popisech se omlouvam.
>
>Moje soubory a jejich nastaveni:
>
>/etc/rc.conf
>------------
>ppp_user="root"

Jedine toto jsem nemel, ale snad by to nemelo vadit.

>/boot/loader.conf
>-----------------
>umodem_load="YES"
>hw.usb.umodem.ibufsize=1024
>hw.usb.umodem.obufsize=1024
>
>Drobny komentar:
>Kdyz se do loaderu ty radky nedaly, tak se modem objevi na
>/dev/ugen0. Da se s nim nejak komunikovat, ale pak to dycky selze na hlasce:

Ano, s tim uz jsem bojoval. V 6.0 se to puvodne chova take jako ugen0,
ale po zavedeni modulu umodem se objevi jako cuaU0 (tedy ne jako ucom0
jako v 5.4). PPP s cuaU0 umi.

> [...]
> set timeout 3600                       # 3 minute idle timer (the default)
> enable dns                             # request DNS info (for resolv.conf)
>
>cdma:
> disable ipv6
> set speed 115200
> set device /dev/ucom0
> set phone "#777"
> set authname 601xxxxxx at etcz
> set authkey xxxxxxx
> add default HISADDR
>
>Poznamka:
>xxxx v authkey a authname je treba nahradit za realne hodnoty

Takze to nemas v uvozovkach? Jen cislo, ze ano?
A ta rychlost je 115200? Vzdyt to je jako 56k modem, ne? Cetl jsem v
archivu, ze cdma jede na fbsd maximalne 256kou a ze existuje nejaky
workaround, ktery to umi opravit.

>Taky jsem narazil na problem s Bashem, resp. jeho trojkovou verzi. Pri bootu me to rvalo:

Tento problem nemam.

>No a nakonec hlavni zdroj informaci, ze kterych jsem cerpal:
>http://www.freebsd.cz/listserv/archive/users-l/2005-July/013588.html
>

>Tak to je vse. Snad z toho neco pouzijes.

Diky moc za odpoved. Hlavne vidim ppp.conf, ktery nekomu funguje

Martin