OT - FreeBSD a Alcatel SpeedTouch 510

Peter Rosa prosa at pro.sk
Fri Dec 2 09:38:06 CET 2005

Zdravim vsetkych,

ospravedlnujem sa za OT, ale naozaj neviem, kde by som sa opytal. Google som
prehladal, ale nic relevantne som nenasiel.

Popis:
1. na i-net som pripojeny cez ADSL router [Subj]
2. provider vyzaduje pouzitie dodaneho profilu Routed PPPoE-DHCP-NAPT
    Z nazvu profilu je zrejme, co robi. Tzn. ADSL-strana routeru ziskava IP
    adresu od DHCP serveru providera
3. moj FreeBSD firewall je na LAN strane routeru a ma adresu 192.168.X.Y/24
4. na druhej strane FreeBSD firewallu je vnutorna LAN 192.168.A.B/24
5. je zrejme, ze sa tam dvakrat robi NAT
|           DHCP     192.168.X.Y/24       192.168.A.B/24         |
| i-net-------- Alcatel ------------ FreeBSD -----------LAN  |

Pozadovany stav:
1. rad by som mal na vonkajsom rozhrani FreeBSD firewall-u pridelenu
    IP adresu od DHCP serveru providera. Predpokladam, ze to dosiahnem
    iba nejakym bridge-rezimom Alcatel-u.
|                                     DHCP          192.168.A.B/24      |
| i-net------- Alcatel ----------- FreeBSD ----------LAN  |

Otazky:
A. pouzivate niekto router [Subj] v rezime bridge? Ak ano:
     a) ako ste nastavili router [Subj]?
     b) co treba urobit na strane FreeBSD (zrejme nakonfigurovat pppd)?
         V tom pripade nepoznate dobre how-to?

Este raz sa ospravedlnujem za OT a dakujem pekne za (pripadne) postrcenie
spravnym smerom.

Peter Rosa