Update FreeBSD 5.2 -> 5.4/6.0

Private mytrix at net4you.cz
Sat Nov 19 15:47:35 CET 2005

Dobry den,

Tak jsi včera/dneska mirne hral a vysledek na sebe nenechal dlouho cekat. Dokonce, jak to zatím vypada, nenastal jediny problem.

Predem mohu rici, ze primej update FreeBSD 5.2-CURRENT -> 6.0 není jak se zda mozny. Po stahnuti zdrojovych kodu pomoci cvsup a pote spusteni magickeho buildworld skoncilo během 4 sekund chybou a dal ani tuk. Popravde rychle jsem projistotu onu hlasku zapomel a rovnou jsem se odhodlal stahnout zdrojove kody 5.4ky. Co si mlhave pamatuji, bylo tam cosi o verzi 5.3 a ze update není mozny.

To s verzi 5.4 slo vsechno jak po masle. Buildworld, pote uprava jadra GENERIC pro vlastní potreby, pak spusteni builrkernel s parametrem KERNCONF=moje_jadro no a nakonec installkernel opet s KERNCONF=moje_jadro a nakonec restart. Chvilku ticha a server nabehl bez sebemensich problemu. No a nyní k samotnemu instalworld. Zde jsem dal na rady a killnul jsem vseskere procesy. Ve vypisu sockstat mi zustalo akorat sshd a devd. Pote jsem spustil v /usr/src/ installworld a vse probehlo na jednicku bez jedineho zadrhelu. Pak uz zbejvalo jen ono unavne mergemaster, pak restart a server bezi. V messages jsem dostal jedinou chybovou hlasku "WARNING: $ugidfw_enable is not set properly - see rc.conf(5).", nuze nstavil jsem ugidfw_enable="NO" a uz je vse OK :).

Chtel bych timto podekovat vsem za vzacne rady a pokud nekdo vaha, mohu jen doporucit a do toho. I kdyz bych asi nemel, rekl bych, ze je to doslova rutina :)) Proted mam 5.4 a vzhledem k tomu, ze vyse uvedeny proce, ktery jsem zde napsal za necelych 7 minut, trva na nasem PIII 1GHz asi nekolik hodin, tak na dalsi update naladu rozhodne nemam. A to mi ejste zbyva nainstalovat nove postfix, mysql atd.. Nicmene jsem presvedcen, ze by nemely opet nastat zadne problemy. Z 5.4 na 6.0 uz snad neni takovy skok, aby to delalo psi kusy :)

Mytrix
J.A.