Update FreeBSD 5.2 -> 5.4/6.0

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Nov 18 23:59:24 CET 2005

	No, nikdo se neozyva se "zkusil jsem to, je to v pohode", tak zkusim
poradit ja, i kdyz je to trochu drzost, protoze jsem vzdaleny update
5->6 jeste v praxi nedelal.

Private wrote:
> Myslíte si, že je lepší updatovat jen na verzi 5.4 nebo už se vyplatí nainstalovat rovnou 6.0?

	Osobne nenachazim zadny duvod, proc 5.4 pred 6.0 preferovat (a to
dokonce i kdyz odhlednu od sve, vseobecne zname averze k jakekoliv verzi
5.x)

> Druhý dotaz se týká spíše postupu. Je možné provést tento update
> pouze přes SSH konzoli?

	Moje zkusenost je, ze remote cross-major upgradum je treba se vyhnout
jak jen to je mozne. Je to opravdu pomerne rizikovy ukon - obzvlast
pokud jste ho jeste nedelal (treba u mezi jinymi major verzemi) a mel by
to byt vas prvni.

	Na druhou stranu, vznik rady 6.x bylo do znacne miry politicke
rozhodnuti a pro ucely teto diskuse bychom 6.0 mohli klidne povazovat za
5.5.

	Reknu to tak - kdybych si mel vybrat verze, mezi kterymi bych mel na
dalku updatovat, vybral bych si prave prechod 5->6, jelikoz ten je
potencialne nejmene problematicky.

> Podle chytré knížky vedle mě je prý nutné provést "make
> instalworld" v jednouživatelském režimu, což si však vyžaduje přímý
> přístup k serveru. Není teda možné nějak se bez tohoto obejít a
> provést vše přes SSH?

	Ve skutecnosti to je mozne. Single-user rezim se od "normalniho rezimu"
lisi predevsim (ne) bezicimi programy. Pokud vyhazite uzivatele a
postrilite programy (je ovsem velmi vhodne ponechat to SSH, pres ktere
jste prihlaseny) pak dostanete system, ktery se pro ucely update
single-user rezimu velmi podoba.

	Vy potrebujete, aby se "udrzelo" to SSH, ktere vam umoznuje pristup - a
(na coz se snadno zapomene) potrebujete mit schopnost po skoncenem
updatu restartovat system (kdyby nove nainstalovany 'reboot' nebyl
schopen se starym jadrem komunikovat natolik, aby zpusobil restart, pak
mate problem). U tohoto cross-major upgradu bych ale neocekaval ani
jednu z obou naznacenych komplikaci. Melo by to jit.

THOSE INFORMATIONS ARE SUPPLIED ``AS IS'' AND ANY WARRANTIES ARE
DISCLAIMED. IN NO EVENT SHALL I BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT,
INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES