Update FreeBSD 5.2 -> 5.4/6.0

Private mytrix at net4you.cz
Fri Nov 18 17:36:05 CET 2005

Dobry den,

Po delší době provádíme "očistu" staršího serveru, který slouží převážně jako mailserver, ojediněle http a na systému je nainstalováno fBSD 5.2-CURRENT, což jak asi uznáte, si vyžaduje menší update.

Teď ovšem otázka. Jak a na kterou verzi? Myslíte si, že je lepší updatovat jen na verzi 5.4 nebo už se vyplatí nainstalovat rovnou 6.0? Jsou tam nějaké zásadní problémy, které by mě mohli potkat?

Druhý dotaz se týká spíše postupu. Je možné provést tento update pouze přes SSH konzoli? Jde mi totiž o to, že server je 220km idejně, navíc v serverovně, kde není zrovna jednoduchý přístup (ať žijou známosti). Podle chytré knížky vedle mě je prý nutné provést "make instalworld" v jednouživatelském režimu, což si však vyžaduje přímý přístup k serveru. Není teda možné nějak se bez tohoto obejít a provést vše přes SSH?

Díky.

Mytrix
J.A.