problém s diskem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 15 10:08:09 CET 2005

Marian Cerny wrote:
> Nema prva freebsd partition label "a"?

	Standardne jen kdyz je jako jeji mountpoint uveden /, v ostatnich
pripadech se zacina prvni nevyhrazenou, coz je 'd'. To proto, aby na tom
disku bylo mozne partition urcenou pro root vyrobit pozdeji a nemusely
se kvuli tomu prejmenovavat existujici partition.

Jaroslav Votruba wrote:
 > newfs jsem nikdy nedával a dycky mi to chodilo

	Pokud s partition manipulujete vyhradne ze sysinstallu, tak tam se
rika, jestli ma novou partition take naformatovat. A u nove partition je
defaultni hodnota, ze ano.

	To newfs (format partition) je opravdu nutne a vzdycky jste ho daval.
Jen jste o tom nevedel. Jestli k tomu ted z jakehokoliv duvodu nedoslo,
pak vysledkem budou prave a presne ty hlasky, ktere pozorujete.