NSSWITCH

Petr Rehor prehor at gmail.com
Mon Nov 14 10:55:31 CET 2005

2005/11/14, Peter Rosa <prosa at pro.sk>:
> Zdravim,
>
> vo FreeBSD 5.4 sa mi v defaultnej konfiguracii loguju hlasky ako:
> NSSWITCH(nss_method_lookup): nis, group_compat, setgrent, not found
>
> Prosim, ktory proces ich generuje a co znamenaju?

NSS Switch umoznuje ziskavat autorizacni udaje z ruznych zdroju. Je to
obdoba PAM pro autentizaci uzivatelu (do PAM reknete ze jste uzivatel
"pepa" a mate nejake heslo, NSS vam rekne ze uzivatel "pepa" ma id
"NNN" a je clenem skupin "XXX,YYY,ZZZ ...".

Konfigurace je ulozena v /etc/nsswitch.conf. Podle te hlasky bych
rekl, ze mas system prelozeny s NO_NIS ale nechal sis v konfiguraci
databazi passwd_compat a group_compat (viz man ř nsswitch.conf sekce
NOTES). Zkus je zakomentovat, jestli to pomuze, pripadne pro databaze
passwd a group dej misto compat files.

P.