Qemu WXP - reseni

Jiri Kropacek jiri.kropacek at t-email.cz
Mon Nov 7 18:55:44 CET 2005

 > Dobry den,
 > rad bych se optal, zda nekdo nemate zkusenosti s instalaci wxp pod >
    qemu.
 > Mam totiz tento problem:
 >  - vytvorim img 3G
 >  - pustim instalaci wxp z cd (home edition)
 >  - cela instalace probehne az po zaverecny reboot
 >  - tady v okamziku, kdy by dle meho melo dojit k nastaveni rozliseni a
 > naskocit poinstalacni pruvodce, tak prejde rovnou na prihlaseni
 > Administrator, coz odsud nejde
 >  - dle googlu tedy vjedu do nouzoveho rezimu a rad bych tedy pridani
 > uzivatelu atd. udelal odsud
> [...]

Dobry den.
I kdyz asi nikdo zkusenosti s qemu nema, mozna ze bych i tak mel ze
slusnosti nadhodit reseni, pro pripad, ze by nekdo chtel qemu pouzit.
Ty xpecka jaksi asi nesnaseji pri instalaci atapicam a i kdyz si nikde
nezastezuji, tak instalace neprobehne korektne. Stacilo tedy nenacist
atapicam, upravit /etc/fstab v mem pripade z /dev/cd1 na /dev/acd1 a
instalaci spustit:
%qemu -m 256 -hda muj_img_disku.img -cdrom /dev/acd1 -boot d -user-net
-localtime
jeste je dobre pouzit pro zrychleni kqemu accelerator (v portech
kqemu-kmod).

A na zaver - jako emulator je qemu celkem OK, az na tu rychlost. Nevim
jak jine emulatory (toto byl muj prvni, ktery jsem zkousel), ale je to
pomerne pomale. Hlavni duvod pro tuto zkousku bylo: nemuset rebootovat
do wxp, kvuli ucetnictvi. Bohuzel ta rychlost je nic moc, takze pro
praci nepouzitelne :-(.
Docela by me zajimalo, zda nekdo z Vas pouziva, nebo zkousel nejaky
takovy emulator a jak to vypadalo s rychlosti a hlavne na jakem hardwaru.
Mozna je muj stroj pro takovou praci "pomaly" a ja hlupak, ze to vubec
zkousim
jakk at budulinek% dmesg | grep CPU
CPU: AMD Athlon(tm) XP 2400+ (2000.08-MHz 686-class CPU)
cpu0: <ACPI CPU> on acpi0
jakk at budulinek% dmesg | grep memory
real memory  = 536805376 (511 MB)
avail memory = 511778816 (488 MB)
jakk at budulinek% uname -a
FreeBSD budulinek.pohoda.jk 6.0-RELEASE FreeBSD 6.0-RELEASE #0: Thu Nov
  3 10:45:44 CET 2005     root@:/usr/obj/usr/src/sys/BUDULINEK_051103  i386

Za pripadne namety predem dekuji
Jirka