nastavenia desktopu na notebooku (fonty, gnome)

Stano Sitar sitar_vim at procaut.sk
Mon Nov 7 08:57:48 CET 2005

Milo Sasinka napsal(a):
> dobry den,
>
> chcel by som sa opytat na vase skusenosti s nastavenim fontov pre lcd
> screen na notebooku. nasiel som mnoho odporucani a prikladov nastaveni
> vyskusal som asi vsetko ale stale to nie je ono. fonty nie su take ostre
> ako na win a pri dlhsej praci z toho bolia oci.
>
> situacia:
> notebook: ibm thinkpad R50e
> rozlisenie: 1024x768
> dpi:96
> wm:gnome
> fonty:freetype, type1, truetype + standardne

> [...]

na LCD display potrebujete subpixel rendering
v KDE je na nastavenie typu LCD nastroj, a zda sa ze *napodiv*
funguje.

Ja to robim tak, ze bootnem pecko z knoppixu, necham ho aby zdetekoval
HW a vysledny xorg.conf si odlozim (na disketu, kluc, fat particiu,
alebo si ho poslem postou) Knoppix mi krasne a podrobne zdetekoval
LCD monitor a potom som len skopiroval prislusne nastavenie do svojho
xorg.conf

Skuste pohladat v portoch terminus font.
Ten je uzasny ako font do xterm-u (ja pouzivam konsole)

S pozdravom
Stano