natd a viacero ip na verejnom interface

Ivo Hazmuk ivo at vutbr.cz
Wed Nov 2 22:46:58 CET 2005

Dobry den,

> Mam taky zvlastny problem, na ktory neviem najst nikde riesenie, ani
> zistit, ci riesenie existuje. Pouzivam standardny natd co je vo freebsd
> ako system pre natovanie. Verejny interface ma 3 ip adresy (jednu
> klasicku inet a dve ako alias). Cize situacia je takato :
>
> xl0 (verejny interface) :
> - abc.def.ghi.jkl
> - abc.def.ghi.jkm
> - abc.def.ghi.jkn
>
> xl1 :
> - 192.168.1.1/24
> - 10.0.0.1/24
>
> xl2 :
> [...]

nebudu to cele popisovat, jen v naznacich. Neco podobneho jsem delal
minuly tyden.

1) Pomoci pravidla skipto v ipfw muzete provoz na ruzne IP adresy a z
ruznych adres poslat do ruznych sekci fw.

2) NATD muzete pustit vice nez jednou na vice portech (8668, 8669, ...).

3) Pomoci ipfw divert muzete dat jistou cast provozu urcitemu natd.

Ted si jen namalovat, co ma kudy chodit, co kudy nesmi a urcite zvladnete
pravidla napsat sam. Me se do toho ted nechce.

	S pozdravem
		Ivo Hazmuk