Instalace SW

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Wed Nov 2 19:13:50 CET 2005

> do /var/db. Díky tomu pak mù¾u pou¾ít napøíklad pkg_deinstall z portupgrade
> a a¾ bude potøeba SW zase odinstalovat.

  ^-- Alebo make deinstall v prislusnom adresari v strome portov.

> Co kdy¾ si ale stáhnu nìjaký zdrojáky odnìkud jinud a pøekompiluju je
> ruènì: ./configure, make a make install? Zaregistruje se mi ten SW také
> do /var/db a budu moci na nìj pou¾ít pkg_deinstall stejným zpùsobem jako na
> instalaci SW z pórtù?

  ^-- Ta sa, samozrejme, nezaregistruje a system balikov/portov o nej
nebude nic vediet. Ja osobne "rucne" instalovane aplikacie jednoducho
instalujem z nejakym vlasnym prefixom; nemiesam ich s aplikaciami v /usr a
/usr/local. Odinstalovanie takejto aplikacie moze byt od trivialneho
(aplikacia je v samostatnom adresari a nikde mimo neho -- staci zmazat),
cez narocnejsie (aplikacia je v samostatnom adresari, niekde v /etc ma
konfiguraky a startovacie skripty a vo /var datove subory -- s trochou
namahy to odinstalovat tiez ide) az po nemozne (aplikacia je naistalovana
v adresari spolu s dalsimi aplikaciami a nik netusi, co k nej patri a co
nie -- treba jednoducho nechat tak a nepouzivat).

J.