Replikace / redundance na dvou serverech

Martin Hudec corwin at aeternal.net
Thu Oct 27 11:15:48 CEST 2005

Ahoj Miroslav,

On Thu, Oct 27, 2005 at 11:03:19AM +0200 or thereabouts, Miroslav Lachman wrote:
> Hlavni problem je to, ze aplikace (redakcni system) je uz napsana a
> nepripadaji v uvahu zadne zmeny, alespon ne ted, kvuli predpokladanemu
> terminu spusteni 1.11. (ano, to neni vtip, to je realny pozadavek
> klienta o kterem jsem mu uz pred tydnem rikal, ze je nesmyslny). Je
> udajne ocekavano pro zacatek cca 20 000 UIP denne, takze obrazky v DB by
> asi byly znacnou zatezi.
>
> Na diskovem poli maji byt pouze soubory pro download, ne data redakcniho
> systemu, nebo databaze.

  Staticky content (obrazky, subory etc.) by som mozno nechal servovat
  cez thttpd (http://www.acme.com/software/thttpd/) alebo boa
  (http://www.boa.org/), oboje su v portoch.

> Jak jsem uvadel vyse - webaplikace je jiz napsana a otestovana pouze s
> MySQL 4.1, takze si nemohu ani dovolit pokusy s MySQL 5.x.

  Hmm, tak to ano. S 5.0.x vedia byt problemy napriklad pri delayed
  insertoch (insertovanie cca 250MB dat cez perl DBI/DBD, problem mozno
  v DBI/DBD libke perlu neviem) alebo s left join selectami, skusim
  zistit viac info.

  Kazdopadne ak 4.1.x, tak potom v pripade, ze sa rozhodnes pouzit
  miesto replikacie clustering, tak pozri tie obmedzenia o ktorych pisem
  vo svojom predoslom maile.

--
martin hudec

   * 421 907 303 393
   * corwin at aeternal.net
   * https://aeternal.net

"Nothing travels faster than the speed of light with the possible
exception of bad news, which obeys its own special laws."

   Douglas Adams, "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"