Replikace / redundance na dvou serverech

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Thu Oct 27 11:08:42 CEST 2005

Martin Hudec wrote:

> Ahoj Miroslav,

>   Preco chces MySQL riesit replikovanim, ked od verzie 4.1 mas k
>   dispozicii clustering (ndb engine). Mozno by som ale vzhladom na
>   obmedzenia niektore v 4.1 clusteringu zvolil nasadenie uz MySQL 5.0,
>   je vo verzii 5.0.15 a je to GA, cize generally available. Patkovu radu
>   mam nasadenu na serveri, kde sa nachadza databaza s cache pre nas CMS
>   system (load je tam cca 10 tisic queries/minuta v peakoch, priemerny
> [...]

Tohle je mozna nakopnuti spravnym smerem, uplne jsem na NDB zapomel,
takze si to jdu hned procist! 5.0 nasadit bohuzel nemuzu, protoze na tom
neni webaplikace otestovana a diky terminu neni ani cas to vyzkouset.
Sam jsem 5.0 zatim nikde nenasadil (po predeslych spatnych zkusenostech
s prechodem 4.0 na 4.1), takze s ni nemam zadne zkusenosti a nerad bych
je sbiral zrovna na tomto projektu.

>   Sam pises, ze tam bude externe pole pre subory, cize pravdepodobne
>   budes riesit neaky NFS sharing na oba aplikacne servery.

Bohuzel nemam o tom poli zadne blizsi informace, takze vubec nevim,
jakym zpusobem se k nemu bude pristupovat. Dnes vecer to budu mit jako
"prekvapeni", protoze dnes se to musi zacit instalovat a v sobotu vecer
by to melo vsechno byt ready :(

Diky moc za ten tip na NDB cluster.

Miroslav Lachman