bezpecny upgrade systemu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Oct 20 14:50:56 CEST 2005

Marian Cerny wrote:

> A ked dojde k zmene API bez zmeny ABI? Teda to asi velmi nejde, ale ked je to ABI
> spetne kompatibilne? Napr. na koniec nejakej struktury sa prida nova
> premenna, alebo nejaka funkcia s premennym poctom parametrov ma o
> parameter naviac. V tedy sa tiez zvysi major cislo?

	To je skutecne do jiste miry teoreticka konstrukce. Nedari se mi
vymyslet zadny pripad zmeny API kdy by bylo zaruceno, ze nedojde ke
zmene ABI - i kdyz tim netvrdim, ze je naprosto jiste, ze takovy pripad
neexistuje (shora popsany priklad to ale neni - tam ke zmene dojde -
sice zpetne kompatibilni -  a i to jen za urcitych podminek - ale dojde).

	Cislo knihovny by se melo zmenit pri kazde zmene ABI. To jest i takove,
ktera je v zasade zpetne kompatibilni.

	Navic, nepujde-li o opomenuti, nevidim zadny rozumny duvod, proc by
programator major cislo nemel za teto situace zvednout.