bezpecny upgrade systemu

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Wed Oct 19 22:40:25 CEST 2005

Dan Lukes píše v st 19. 10. 2005 v 18:49 +0200:

> [...]
>
> 	Ostatne, pokud se prilis nepletu, tak logika je takova, ze minor cislo
> verze knihovny se meni tehdy, pokud doslo ke zmenam v knihovne, ale API
> zustava stejne. Knihovnu nove minor verze pak lze pouzit bez noveho
> prekladu. Tenhle pripad ale resi dynamicky linker automaticky - on
> prilinkuje (pri spousteni) knihovnu se stejnym major-cislem a nejvyssim
> minor cislem, o jake vi. V takove situaci tedy neni jakekoliv
> premapovani treba. Snad krome pripadu, kdy se autor knihovny spletl a
> nova verze knihovny ve skutecnosti nema tak kompatibilni rozhrani v jake

s/API/ABI/

Vsechno krasne a pravdive, ale irrelevantni, FreeBSD minor verze u
knihoven nema, nezna a nerozlisuje.

> 	Tim nerikam, ze jediny smysl existence libmap.conf je pachani podvodu
> na programech - jeho "oficialni" smysl existence spociva predevsim na
> pripadech kdy dva rozdilne programy pouzivaji dve ruzne knihovny, ktere
> se, nanestesti, jmenuji obe stejne.

A ja si bloud myslel, ze je to usite na miru za ucelem osaleni
linux-flash pluginu :)

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
              <pav at FreeBSD.org>

salek tekutiny temer uplne ale ne zcela naprosto nepodobne caji