bezpecny upgrade systemu

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Oct 18 13:58:01 CEST 2005

On Tue, 2005-10-18 at 13:22 +0200, Pavel Bařina wrote:
> Dobry den,
> jsem zvykli na Gentoo Linux. S FreeBSD se teprve seznamuji a neni mi par
> veci zcela jasnych. Pri upgradu systemu muze dojit k poruseni zavislosti
> knihoven portu.

Pri upgradu systemu, nebo pri upgradu portu?

> Tedy aspon takoveho varovani jsem si vsimnul v Security
> Advisories.

Proc *security* advisories? Jiste bezpecnostni implikace by se
samozrejme nasly, ale myslim ze ty jsou tam asi nejmensim problemem.

> Gentoo ma utilitu ktera projde system a zkontroluje jestli
> nedoslo k poruseni zavislosti a pripadne problem napravi.

Jakym zpusobem problem napravi? Ne vsichni zde musime mit hloubkovou
znalost funkcnosti utilit z Gentoo a pripojeni takove informace
potencialne zvysi pocet moznych odpovedi s postupem reseni takoveho
problemu pod FreeBSD.

> Ma neco takove i FreeBSD ? Nekuji moc za odpoved.
> Pavel Barina

Pri upgradu portu pres portupgrade (sysutils/portupgrade) dochazi k
zalohovani sdilenych knihoven do /usr/local/lib/compat/pkg/ (je moznost
toto chovani potlacit). Zjednodusene receno, pokud tedy upgraduju treba
libpng, na ktere zavisi polovina existujicich aplikaci na planete,
puvodni verze knihovny mi zustava v compat a aplikace proti ni linkovane
se nerozbijou a pobezi dal. Nove kompilovane aplikace se uz budou
samozrejme linkovat proti aktualni verzi.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge