2 disky, 2 OS

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Thu Oct 13 08:35:22 CEST 2005

Vit Kotačka napsal(a):
> Na pořadi partition nezáleží. Pokud se instalují Win jako druhé, je
> potřeba obnovit zavaděč.
>
> U některých zavaděčů může vadit, pokud by partišna s Win nebyla
> nastavena jako aktivní. Já pouzivam GRUB (1. part. Linux, 2. part.
> FreBSD, 3. part. WinXP) a bez problémů.

GRUB je vynikajici bootmanager...

> Problém může být ve Win při instalaci některého softu - narazil jsem
> na 2 programy, které se natvrdo chtěly instalovat na C:, což je 1.
> part. (v mém případě se Win tváří jako F: )

Pouzivam GRUB tak, ze bootuju FreeBSD z jednoho disku a Win z druheho.
Pritom to bylo historicky instalovano tak, ze byly na jediny HDD ve
stroji nainstalovany Win, pak tento disk naswitchovan jako slave a na
novy master nainstalovane FreeBSD.
A i takova vec jde pomoci GRUBu osefovat - GRUB totiz umi premapovat
oznaceni disku, takze si Win mysli, ze bootuji z masteru, zatimco
FreeBSD se jevi jako slave.

Je mozne (nikdy jsem to nehledal a ted nemam pristup k tomu stroji), ze
podobne pujdou premapovat i jednotlive partition na HDD tak, aby si Win
myslely, ze jsou na prvni...

> Guido

Zbynek