Zaciatocnicka otazka - screensaver v Xorg

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Wed Oct 5 13:41:09 CEST 2005

On Wed, 2005-10-05 at 13:15 +0200, Dan Lukes wrote:
> 	Nesledoval jsem prilis detailne vas spor, takze neresim, jestli v tomto
> konkretnim pripade je chyba v aplikaci nebo kde vlastne. Reaguju ciste
> jen na tvrzeni, ze system nema vliv na chovani aplikaci, co se stisku
> jednotlivych klaves terminalu tyce. To, IMHO, pravda neni.

Ale vzdyt to nebyl spor, jenom takovy alternativni pohled z druhe strany
vesmiru. Pointa byla spis kontextu nez v samotne funkcnosti klavesy DEL.
FreeBSD je operacni system, nelze proste prohlasit "FreeBSD ma v textove
konzoli [nefunkcni|obraceny|whatever] DEL" a s klidem se tvarit, ze je
na te vete vsechno koser.

Jak clovek definuje "defaultni textovou konzoli"? Co je defaultni
system? Prave cerstve "nainstalovalne" FreeBSD? A kdo rika, ze to je
defaultni? A ze se to da vubec povazovat za nainstalovany OS? Z meho
pohledu to ani neni operacni system, je to rozbalena sada
nenakonfigurovanych raw komponentu. Vsechny me zdejsi "defaultni"
FreeBSD systemy maji jako "defaultni" shell tcsh se zakladni "defaultni"
pricetnou konfiguraci. Je to defaultni konzole? Neni? Pro cloveka,
ktereho za to poprve posadim a reknu "Tady mas ciste FreeBSD, nainstaluj
si svuj software" to bude "defaultni konzole". A takhle se da pokracovat
do zblbnuti, samozrejme. Tak ale probuh - mluvime tu o operacnim
systemu, za "default" dokazu povazovat pritomnost BINDu 8 nebo 9 v base
distribuci, ale ne chovani klavesy DEL v nekterem ze shellu..

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge