VNC - siva obrazovka a X kurzor

Petr Holub hopet at ics.muni.cz
Sun Oct 2 15:25:08 CEST 2005

> Ked takto upraveny vnc nastartujem prikazom "vncserver" automaticky
> sa mi nastartuje xfce4 a v setko je v poho. Spustim na win stanici
> vnc clienta a pripojim sa na FreeBSD stanicu. Nasledne zadam heslo.
> Otvori sa vsak okno v kotrom nevidno plochu vzdialeneho stroja ale
> uvidim sivu plochu s X kurzorom a nic viac. Mozem klikat stlacat
> kolko chcem a nic. Dlhu dobu som googlil kde je chyba. Mozno som
> prehliadol nieco a naozaj na google nieco je. No ja som na konkretne
> riesenie nenarazil.

Takhle typicky vypadaji iXy bez window managera - jste si opravdu jisty,
ze to xfce4 je nastartovane? Nezapomente, ze vncserver si startuje
vlastni instanci X11 (na rozdil od x11vnc), takze jestli mate na te masine
primo pustene iXy s xfce4 a jeste vncserver s xfce, mel byste to
xfce4 v ps videt 2x. Navic bych rekl, ze z /root/.vnc/xstartup startovat xinit
neni tak uplne dobry napad. Zkuste startovat ten window manager primo
z xstartup stejne jako to delate v .xinitrc. Pokud to chcete mit svazane
s obsahem .xinitrc, tak si misto startu prislusneho window managera dejte
. ~/.xinitrc

Petr