ATI & xorg-server-snap & teplota procesora

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sat Sep 24 21:41:41 CEST 2005

Ahojte,

uz davnejsie tu niekto radil, ze vyvojova verzia xorg-servera obsahuje
nejaky lepsi driver na ati, ktory napr. pomaha pri prehravani DVD, ktore
potom neseka.

Mam ati, tak som to skusil nainstalovat, ale nijake zlepsenie som
nepozoroval, ale velmi som to netestoval.

Lenze pocitac sa mi zacal ovela viac prehrievat (notebook). Pouzivam
powernow a frekvenciu mam nastavenu na polovicnu rychlost, kedy sa mi
teplota pohybovala v rozmedzi 44 az 49 stupnov pri beznej praci (44 pri
idle). S tym prehrievanim ale teplota bezne stupne na 57 stupnov, kedy
sa pusti ventilator, ktory schladi procesor na 50 stupnov, ventilator sa
vypne, a za chvilocku to zacne znovu. Predtym sa ventilator pri beznej
praci zapinal iba vynimocne.

Dlho som nevedel prist na to, cim to je (nemal som cas to zistovat), az
vcera som zistil, ze to prehrievanie zacne, ked spustim X-y. Hned ma
napadlo, ze jedine co som menil, bol ten devel xorg-server. Skusil som
teda downgrade xorg-server-snap -> xorg-server a teplota sa zase vratila
na svoje stare pekne hodnoty, ale hlavne, notebook je zase tichy.

Zatazenie procesora je IMHO rovnake, nechapem preco sa to s tym -snap
tolko prehrieva. Mozno sa nejako pokazi ten powernow. Aj ked vypnem X-y,
tak sa notebook stale prehrieva. Ked notebook restartnem (# reboot),
prehrievanie prestane, az kym zase nespustim X-y.

Kazdopadne downgrade mi pomohol.

Takze pozor, kto ma ATI & xorg-server-snap - mozno to sposobuje vyssie
prehrievanie procesora. Pripadne mozno este v kombinacii s powernow.

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are. ]