FreeBSD a WinXP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 21 14:09:17 CEST 2005

Pavel Bařina wrote:

> Zajimalo by me jestli lze mit na disku bez
> problemu BSD a WinXP. Jsem zvykli na linux a vzdy jsem pouzival pro bootovani
> FreeBSD a windows linuxove lilo.

	Ano, toto souziti je bez problemu mozne. A k prepinani staci nativni
FreeBSD system nebo dokonce i prepinac, ktery obsahuji Windows XP. Staci
si jen vybrat.

	Jedine co muze byt problem je, ze pokdu jsou WindowsXP druhym
instalovanym systemem, pak nekdy (nevysledoval jsem kdy, ale nedelaji to
vzdy) zavadec prepisou svym kodem, cimz prepinani "odstavi" a je treba
FreeBSD zavadec obnovit.

	Ja radeji pouzivam FreeBSD prepinac/zavadec, ale kvuli zminene moznosti
mam vetsinou "pro jostotu" nakonfigurovany i boot.ini tak, aby v
pripade, ze WindowsXP FreeBSD zavadec nahradi svym bylo mozne FreeBSD
nastartovat v vyberoveho menu prave Windows.