FreeBSD 5.3 a Fatal trap 12

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Sep 18 13:19:13 CEST 2005

Josef Dvorak wrote:
> mam nasledujici problem na jednom z FreeBSD 5.3 stroju.
> Po nejake dobe, naprosto nepravidelne (uptime=nekolik minut - 7 dni) system
> spadne vetsinou s nasledujici hlaskou (ev. podobnou, nicmene process je vzdy
> swi1: net), ale nekdy taky jenom zatuhne bez jakekoli zpravy:
> Fatal trap 12: page fault while in kernel mode
> fault virtual address   = 0xc
> fault code              = supervisor read, page not present
> current process         = 29 (swi1: net)

> Podivne je, ze se to takhle chova i kdyz jsem cely disk prehodil do uplne
> jineho stroje. Stavajici zelezo je PIII/700, 512MB RAM.

> [...]

	Moznosti je milion. S ohledem na to, ze se to tak i v jinem hardware
bych snizil prioritu moznosti "kusova HW zavada".

	Soustredil bych se na "zavada OS souvisejici s typem HW". Soustredil
bych se na pritomnosti konkretniho hardware (typ sitove karty, ale take
chipsetu desky ap.; se zvlastnim zretelem na hardware, ktery se sitovou
kartou sdili preruseni). S ohledem na posledni zminenou moznosti je
rozhodne lacinym a pritom casto uzitecnym pokusem takova rekonfigurace
HW, ktera zajisti, ze karta prestane preruseni sdilet s jinymi
komponentami, nebo, alespon, zacne je sdilet s necim uplne jinym nez
tomu bylo dosud.

	A v kazdem pripade - ja bych se neobtezoval resenim jakehokoliv
problemu na verzi 5.3.