FreeBSD 5.3 a Fatal trap 12

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Fri Sep 16 14:57:35 CEST 2005

Hi!

> Fatal trap 12: page fault while in kernel mode

  ^-- Google nepomohol? Ved aj na onlamp.com/bsd je o tom clanok, tusim od
Michaela Lucasa. Doslo k vypadku stranky pamate v kernel rezime. Kernelova
pamat je ale "wired", neodswapovava sa, takze k jej vypadku dojst
principialne nemoze.

S vysokou pravdepodobnostou sa jedna o chybu HW, zacal by som kontrolou
pamate programom memtest. Problem moze byt v samotnej pamati, pamat moze
byt uvolnena v slote, alebo moze byt problem vo vyrovnavacich pamatiach
Level 1, 2 alebo 3. Nachylne na chyby pamate boli niektore chipsety firmy
VIA, menovite MVP3.

Tieto chyby sa hladaju dost osklivo, vyskytuju sa skutocne nahodne,
niekedy po par minutach behu, niekedy po mesiaci; presne tak, ako pisete.
Pokial memtest chybu najde, je pamat alebo cache chybna; neplati to vsak
naopak, ked memtest chybu nenajde, neznamena to, ze je bezchybna.

Skuste pohladat v archive konferencie, myslim ze Dan to pred par mesiacmi
vycerpavajuco vysvetloval.

> Jadro mam vlastni a od GENERIC se lisi pouze pridanim IPSECu. Zkusil jsem ho
> prelozit i s debug options, ale bohuzel mi neudela nikdy dump do swapu,
> prestoze mam swap 1,5x vetsi nez RAM a ve /var je taky mista dostatek.

  ^-- Dump sa urobi na raw particiu, do /var sa kopiruje az dump najdeny
pri dalsom starte. Na ktoru particiu sa ma urobit dump, sa specifikuje v
/etc/rc.conf direktivou dumpdev, ktora je defaulte nastavena na NO v
4.11-p12 a na AUTO v 6.0-BETA4.

> Podivne je, ze se to takhle chova i kdyz jsem cely disk prehodil do uplne
> jineho stroje. Stavajici zelezo je PIII/700, 512MB RAM.

  ^-- No, tak toto je fakt podivne. To by vlasne indikovalo priamo mozny
zdroj zavady: disk. Skuste preto v /boot/loader.conf nastavit hw.ata.wc na
hodnotu 1, namountovat particie v synchronnom rezime a nepouzit swap,
s 512MB to nejako ustojite. :-)

J.