Problem s pridanim noveho subnetu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Sep 16 01:37:31 CEST 2005

Cizek Milan wrote:

> hned ta první moznost je bude asi ta spravna.

	I me to tak pripadalo, proto byla jako prvni ;-)

> IP klientovi prideluji z DHCP,
> ale když jsem na nem udelal ipconfig, ma masku 255.255.255.0. Pricemz ale
> nevim, jak to mam v dhcpd.conf rict jinak nez takto:
>
> subnet 10.0.254.8 netmask 255.255.255.248
>  {
>    option routers 10.0.254.9;
>    option domain-name-servers 10.0.254.9;
>
> Predpokladam, ze klient do nastaveni nikterak nezasahl...

	Jednoducha rada - znovu tcpdump ste2, tentokrat ale na DHCP pakety.
Pockat na komunikaci klienta s DHCP serverem. A hned bude jasne, jestli
blbou masku prideluje DHCP (a je tedy treba ladit u nej) nebo jestli je
v tom DHCP nevinne a problem je na strane oken (podle 'ipconfig' soudim,
ze tam je tento OS).