Dvoje sitove rozhrani

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Sep 15 13:28:57 CEST 2005

Private wrote:

> Dva servery, na jednom je rozhraní fxp0 a re0, na druhém je rozhraní em0 a em1.
> servery připojené (fxp0 a em0) rychlostí 100MBps (veřejnou IP)
> druhé spojení přímé (re0 <-> em1) (re0) IP: 192.168.1.1 a (em1) IP: 192.168.1.2
>
> Když však zkusím ping, tak bez úspěchu. Problém vidím v routování, neboť od providera jsem se dozvěděl, že když jsem zadal například ping 192.168.1.2 tak se packety tlačily na veřejné rozhraní - tedy přes onu linku 100MBps.

	Neni jednoduche zaridit, aby tato konfigurace nefungovala.

	Default router je nastaven (zda se) spravne a dalsi routovaci zaznam,
tykajici se propojovaci site 192.168.1.2/24 se nastavi "sam" v ramci
konfigurace sitoveho rozhrani (directly connected network).

	Pro zjisteni, zda je chyba v routovaci tabulce je obsem kriticke ji
moci videt - takze bych rad videl vypis 'netstat -rn'

	"Quick" rada je - na prvnim serveru dat 'route get 192.168.1.2' - tento
prikaz oznami, pres jake rozhrani bude pakety destinovane na zminenou
adresu routovat. Pokud oznami, ze pres re0, pak problem neni v routingu.
Na druhem serveru by to melo fungovat symetricky stejne.

> gateway_enable="YES"

	Mimochodem, ne, ze by to souviselo s problemem, ale skutecne je tohle
to co chcete ? Podle popisu se nezda, ze byste chtel z nektere ze
zminenych masin mit router ...