FreeBSD 6 panic s FAT32

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Sun Sep 11 09:56:56 CEST 2005

On Sat, Sep 10, 2005 at 10:36:00AM +0200, Dan Lukes wrote:

> [...]
> FAT16 a FAT32, u FAT12 ne) jako znacka "dirty". Aby system poznal,
> jestli pri poslednim pouzivani byla partition korektne odmountovana (a
> mela by tedy byt v poradku) nebo ne a je vhodne uvazovat o FSCK.
>
> 	Jenze, kod zajistujici tohle je trochu nejasne napsany (tedy, kdyz
> 	jsem se do nej naposled dival, coz je asi sest nedel) a v nekterych
> situacich hodnotu flagu nenastavuje dobre a partition zustane oznacena jako
> "dirty" i v situaci, kdy to neni na miste. (ja vedel o situaci kdy RW
> partition premountuju na RO, je ale mozne, ze se to deje i v jinych

cely msdosfs kod je jeden velky zmatek, castecne je to ale i protoze samotny
ten fs je dost zmateny (viz ty jeho ruzne quirky)

> [...]
> aktivaci tohoto modulu v systemu, kde jsou MSDOS disky).
>
> 	Cast chyby byla nedavno opravena, nicmene, relevantni kod geom_label
> 	je stale napsany jak od prasete (a ja takovehle vyrazy pouzivam malokdy).
> Oprava zalepila jen nejhnusnejsi chyby na ktere zrovna nekdo upozornil a
> vsechno ostatni ponechala v puvodnim stavu, ackoliv je jasne, ze je jen
> otazka kombinace hardwaru, nez kod spadne i tam.
>
> 	Jestli je ale tohle nejaky dalsi projev kvality tohoto kodu, nebo
> 	jde o neco uplne jineho nelze takhle jednoduse posoudit.

ne ze bych chapal jak je tohle relevantni informace ale budiz ;)

kazdopadne - tedka bylo v msdofs opravena buga ktera by mohla byt tohle...

hysteria.sk/~neologism/msdosfs.patch - zkus tohle

> 	Jak by mohl. Bug ? Ve FreeBSD ? Nesmysl ... ;-)

jj, fbsd je dokonaly system a kdo s tim nesouhlasi tak at nahlasi adresu a
prijdeme ho ukrizovat ;)